loading...

Alamak Kena Jumpa EX! Apa Yang Perlu Anda Buat?

breakup
Ya! Kami dah break-up dengan si dia tetapi masih bergaul dengan teman-teman yang sama. Macam mana nak bersemuka dengan ex kamu? Nervous? Apa yang perlu dipakai?
Baju Baru
Perasaan hebat bila mengenakan baju baru dan kamu pula tahu it looks good on you memang berbaloi, terutamanya untuk acara sebegini. Kamu wajar kelihatan hebat bila nak berdepan bekas kekasih, tak kisalah betapa baik atau buruk cara kalian berpisah dulu.
Bersosial
Siapa kata kamu kena control ayu sepanjang masa. Have fun! Terutama bila kamu hadiri parti atau acara sosial, pastikan gerak-gerimu tak hanya tertumpu kepada kehadirannya. Elak kelihatan kamu sedang terlebih mencuba hinggakan dia pun perasan itu bukan dirimu yang sebenar.
Ada Teman Tapi Mesra
Kamu boleh ajak kawan lelaki yang tahu perasaan dan kisah lampaumu dengan bekas kekasihmu itu. Bonus kalau dia kacak. Kalau tiada kawan lelaki, yang perempuan pun okey. Ini untuk elak kamu nampak canggung sendirian.
Kamu Yang Baru
Taktik ini hanya akan berhasil jika kawan-kawan kamu yang paling rapat dan dipercayai turut sama ada di acara itu. Temanmu boleh buka cerita tentang tawaran kerja yang kamu baru terima atau apartment yang bakal kamu beli itu. Bukankan lebih bagus jika si dia mendengar tentang perkembangan kamu dari kawanmu daripada mulut kamu sendiri?
Balik Bila Tiba Masanya
Hanya kerana si dia akan pulang selepas majlis tamat, tak bermakna kamu pun kena lakukan perkara sama. Time your exit supaya kamu kelihatan seperti ada benda penting yang lain nak diuruskan.
Dandan Rambut
Tak salah kalau kamu ingin berhias malam tu. Tapi kalau dia tahu kamu bukan jenis suka berias sakan tapi tiba-tiba muncul dengan bulu mata palsu dan gincu rona garang, sudah tentu akan kelihatan seperti kamu terlalu mencuba, pastikan berpada-pada ya.
Janganlah Terasa
Kalau ada kawan-kawan wanita berbual dengannya, janganlah nak berkecil hati pula. Mungkin kamu dah putuskan hubungan dengannya tapi tidaklah bermakna orang lain tak boleh berkawan dengannya. It’s childish jika kamu pilih taknak bertegur dengannya dan memaksa kawan-kawan kamu pun melakukan perbuatan sama.
Majalah Cosmopolitan

0 comments :

Post a Comment

loading...